woensdag 20 januari 2010

RET tarieven...

Onderstaande klacht vandaag ingediend bij de RET.

LS,

Nav restitutie-verzoek KL 926159 heeft mw. Leeflang mij meegedeeld dat ik voor de juiste tarieven altijd contact op kan nemen met de klantenservice voor tarief-informatie. Dit omdat gebleken is dat de informatie op 9292ov.nl niet gegarandeerd juist is (zoals ook bevestigd door dhr. Nico Zantman)

Ik was voornemens vanavond met de RET te reizen van halte Lijnbaan (via Kruisplein) naar halte Lommerrijk. De tarief-informatie van 9292ov.nl was hierin duidelijk onjuist, dus ik heb, zoals mw. Leeflang had aangegeven, de klantenservice gebeld.

Deze klantenservice kwam op hetzelfde bedrag uit (behalve dat het dubbele starttarief hiervan nog afgetrokken werd). Echter, dit tarief is nog steeds onjuist, want het stukje van Lijnbaan naar Kruisplein (1 halte) zou 2,33 kosten, terwijl het volgende stuk (ook incl. het basistarief), 1,26 kost, terwijl dit stuk veel langer is. Daarnaast zou dit betekenen dat de reis 87% duurder is dan met de strippenkaart.

Aangezien de klantenservice mij dus ook niet kon voorzien van de gegarandeerd juiste tarieven (dit is bevestigd door uw medewerker, Michael Sadloe), heeft mijn telefoontje geen nut gehad.

Ik heb echter 18 minuten en 55 seconden aan de lijn gehangen, voornamelijk omdat de eerste medewerker regelmatig moest overleggen met een collega. Dit is nota bene duurder dan de reis (met strippenkaart) kost.

Daarom zou ik u willen verzoeken de gemaakte kosten (0,10 eurocent/minuut, dus 1,80 euro) te vergoeden.

Mijn rekeningnummer is xxxxxxxxxxxxxxx

Tevens moet ik u meedelen dat als de tarieven op 9292ov.nl niet juist zijn vanaf 11 februari, ik geen gebruik meer zal maken van de RET.


Met vriendelijke groet,

Richard Westerbeek


---------
(klacht 30960)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten