dinsdag 19 januari 2010

Gratis reizen

Vanochtend werd ik door een rood lampje begroet bij het instappen van de bus.
"Loop maar door, hij doet het niet"

Navraag bij de chauffeur leerde dat de OV-chip-lezer zichzelf niet geregistreerd had bij het apparaatje in de bus wat de dienstregeling en locatie bijhoudt. Normaal mag hij zo niet rijden met die bus, maar het was de ochtendspits, en dan hebben ze alle bussen nodig. "Liever dan maar gratis rijden, dan niet rijden"

Kinderziektes? Inherent probleem aan de manier waarop de OV-chip werkt? In ieder geval werkt het nog niet zoals het zou moeten.

2 opmerkingen:

  1. Dit heb ik in Almere ook een keer mee gemaakt. De OV-chip-lezer gaf een rood lampje aan. Omdat ik op dat moment geen strippenkaart bij mij had werd ik vriendelijk door de chauffeur verzocht de bus te verlaten omdat ik geen geldig vervoers bewijs had.

    Conclusie: Je moet een OV-chipkaart hebben waardoor je geen strippenkaart meer koopt. Als dan de OV-chip-lezer het niet doet mag je dus niet mee...

    Dit zijn zeker kinderziektes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou een klacht indienen bij Connexxion in dat geval. Je hebt een geldig vervoersbewijs bij je. Zij hebben een vervoersplicht, en kunnen dus jou niet weigeren omdat toevallig de apparatuur het niet doet. Voor de zekerheid kun je evt. een foto maken van het kapotte kastje, in het geval van controle. Of gewoon inchecken zodra die het weer doet.

    BeantwoordenVerwijderen